Tiedote

Silmäasema näyttää suomalaisten arkea mitään kaunistelematta – ja se on näkemisen arvoista

Mediassa annetaan väärä kuva arjesta

Sosiaalinen media ja mainonta luovat painetta, kuinka elämän pitäisi näyttää täydelliseltä. ”Somessa syntyy helposti tunne siitä, että oma elämä tuntuu vähäpätöiseltä. Tätä haluamme olla muuttamassa. Haluamme saada ihmiset näkemään, kuinka tavallinen arki on täydellistä sellaisenaan”, Silmäaseman markkinointipäällikkö Anne Rantanen avaa ajatusta kampanjan taustalla.

Vaikka elämä näyttää pelottavalta, pelottavampaa on olla näkemättä.


Rantanen kertoo, että kampanjan tarkoituksena on saada ihmiset pitämään huolta silmistään. ”Uskomme, että avainasemassa on arjen kauneuden ymmärtäminen. Kun jokainen hetki elämässä on näkemisen arvoinen, ei mitään halua jättää näkemättä”.

Kampanja esittelee kaunistelemattoman version suomalaisten arjesta. Siksi mainoksissa on käytetty vain ihmisten omaa kuva- ja videomateriaalia. ”Oli ilahduttavaa huomata, kuinka mahtavasti saimme kampanjaan mukaan niitä rohkeita, jotka halusivat jakaa tärkeän hetkensä koko maailmalle”, Rantanen kertoo.

Kampanjassa näkyvät tilanteet naurattavat, koskettavat ja jopa järkyttävät. ”Emme halunneet rajata mitään tunnetta pois, koska ilot ja surut kuuluvat näkemisen arvoiseen elämään”, Rantanen summaa.

Silmäasema on maailman ainoa toimija, jolla kaikki silmäterveyden palvelut ovat saman katon alla. 14 silmäsairaalaa, 250 silmälääkäriä, 150 optikkoliikettä ja kaikkiaan liki 1000 silmäterveyden ammattilaista pitävät huolta suomalaisten näöstä.

Lisätietoja: Anne Rantanen, markkinointipäällikkö, 050-5358191

Katso tästä kampanjafilmi